رویداد نوآیند با معرفی گروه های برتر به پایان رسید
رویداد نوآیند «مسئلههای نوپدید آینده حکمرانی ایران با طرح مسائل در حوزه برنامهریزی تعلیم و تربیت» با معرفی گروههای برتر در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد.
مراسم اختتامیه رویداد نوآیند «مسئلههای نوپدید در امر آموزشوپرورش» با حضور دکتر محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، حجتالاسلاموالمسلمین دکترعلی لطیفی رئیس سازمان، نماینده مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، مشاور و دستیار رئیس سازمان پژوهش در امور راهبردی، نمایندگانی از معاونتها و سازمانهای مختلف حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان حوزه آیندهپژوهی برگزار شد.
رویداد نوآیند «مسئلههای نوپدید آینده آموزش» روزهای 29 و 28 دیماه در مدرسه تاریخی دارالفنون با حضور 10 بخش در قالب گروههای 4 تا 6 نفره از بین همکاران سازمان پژوهش، کارشناسان و متخصصان تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش برگزار شد.
در این دو روز کارگاه های مختلفی همچون کارگاه آینده پژوهی یا کلانروندهای جهانی، هوش مصنوعی، آینده معنویت، جمعیت، معرفی آینده پژوهی و روش ها و ابزارهای آن، روششناسی کلان روندها و چرخ آیندهها، روشهای کشف مسائل نوپدید، کارگاه کلان روندهای موثر بر آینده آموزش و پرورش، روش تحلیل لایهای و استعارههای بدیل آینده و مواردی از این دست، در قالب کاربرگهای توزیع شده بین همکاران به صورت مرحله بندی شده برگزار و داوری انجام شد.
داوری صورت گرفته براساس معیارها و اصول مشخصی، سه گروه برتر رتبهبندی و انتخاب شدند که به گروه اول 3 میلیون تومان و گروه های دوم و سوم هر کدام دو میلیون تومان جوای نقدی اهدا شد.
دکتر کوهی موضوع مساله نوپدید؛ دکتر نادری موضوع هوش مصنوعی؛ دکتر نصر موضوع مشاغل آینده؛ دکتر عطاری موضوع جمعیت و شهرنشینی؛ دکتر سلیمی موضوع استارتآپهای آموزشی؛ دکتر مظاهری موضوع معنویت گرایی؛ دکتر یوسفی موضوع بازی وارسازی؛ دکتر اردبیلی موضوع CLA؛ و دکتر ابتسام موضوع ارائه موثر را تشریح کردند.
گروه چهارم؛ فاطمه راغب، سید محمد دلبری ، فاطمه لشنی، مهری رضایی؛ گروه پنجم؛ حسن مظاهری، حسن میرزا مرادی، رامین نوظهوری، محمد امیری، محمد صادقی؛ گروه ششم؛ علیرضا هاشمی فر، مهدی چراغی نهاد، حامد تنها، سید هادی دریاباری؛ گروه هشتم؛ نیره شاه محمدی، محمدجواد شفیعی، محمد علی شیخ عباس، علیرضا باقری؛ اسامی منتخبان این این کارگاه آموزشی هستند..
در این دوره روشها، ابزارها و اطلاعاتی از حوزه آینده پژوهی با کمک رهیارها یا منتورهای آینده پژوهی و متخصصان تعلیم و تربیت ارائه شد.